Методичка

Методині рекомендації  що до вивчення інформатики 2016-17


 Програма курсу Інформатика для 10-11 класу (оновлена). Рівень стандарту (відповідно до наказу МОН № 826 від 14.07.2016 р.)







Методика навчання інформатики частина 1








Професійне портфоліо вчителя

Сьогодні практикують різні підходи до створення портфоліо учителя. Це може бути портфоліо-сайт, портфоліо-довідник і, найпростіший випадок, - збірка документів, виконаних у Power Point або в Word. Звичайно, це все види електронного портфоліо. Складаючи електронне портфоліо, учитель може справді "розгулятися" –– прикрасити його як душі завгодно, додавши безліч презентацій, аудіо- або відео-файлів. Тут усе залежить від уміння працювати з комп'ютером. Але і від звичайної робочої папки, яку ми повинні при атестації пред'явити атестаційній комісії, учитель теж обійтися не може.
Електронний варіант – це дуже добре, це демонструє, як уміло учитель володіє сучасними технологіями, але паперовий варіант ще, мабуть, довго забути не вдасться. Звісно, ці два варіанти між собою значно перегукуються і повторяють один одного, але який варіант не обереш, все одно потрібно від чогось відштовхуватися, складати план, кістяк портфоліо, а потім наповнювати його результатами своєї роботи.
Переглянувши різні роботи різних вчителів, які викладають різні предмети (слава Інтернету!). В когось побачив щось цікаве і ось тепер пропоную план (ще не саме портфоліо, а тільки його намітки), за яким складатиму свою папку. Отже,
І розділ. Візитна картка.
· прізвище, ім'я, по-батькові
· предмет, що викладається
· стаж роботи
· категорія, розряд
· педагогічне кредо
· назва навчального закладу
· система або технологія, в якій працює педагог
· грамоти і нагороди
VII розділ. Діагностика якості освітнього процесу
· підсумки успішності (результати моніторингу або зрізи знань)
· аналіз анкетування (тестування) учнів
· результати олімпіад
ІІ розділ. Освіта
· назва учбового закладу, рік закінчення, фах
· відомості про проходження курсів підвищення кваліфікації, рік проходження
· копія диплому та свідоцтва, що підтверджує проходження курсової перепідготовки
VIII розділ. Інноваційна діяльність
· принципи і напрямки роботи
· розробка інформаційних ресурсів
· створення і супровід сайтів, освітніх веб-проектів
ІІІ розділ. Дидактичні розробки
· авторські програми з предмету або факультативів, гуртків, курсів
· елементи педагогічних технологій
· конспекти відкритих уроків
· вправи і завдання, розроблені педагогом, що отримали суспільне визнання
· публікації
· дидактичні матеріали
ІХ розділ. Творчий саморозвиток
· план по самоосвіті
· опрацювання наукової, методичної літератури з певної теми (каталог опрацьованої літератури)
· науковий звіт з проблеми дослідження (реферат, доповідь, стаття)
· створення та супровід освітніх веб-проектів
IV розділ. Методична робота
· принципи і напрями роботи
· робота в методоб'єднаннях, радах, комісіях (виступи)
· робота в проблемних творчих групах
· співпраця з методичним центром, з інститутом підвищення кваліфікації
· здійснення стажування

Х розділ. Творчі навчальні досягнення учнів
· участь у Всеукраїнських іграх-конкурсах
· творчі роботи учнів
розділ. Позаурочна діяльність
· принципи і напрямки роботи
· предметні тижні
· підготовка учнів до конкурсів, олімпіад
· організація заходів, що підвищують інтерес до вивчення предмету
· організація екскурсій
ХІ розділ. Робота в якості класного керівника
· принципи і напрямки роботи
· позашкільні заходи
· відкриті виховні заходи
· підготовка та проведення психолого-педагогічної роботи з батьками вихованців

VI розділ. Участь педагога у професійних конкурсах
· участь в освітянських виставках
· конкурси педагогічної майстерності








Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики (Н.В. Морзе, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, М.О. Войцеховський , Т.Г. Проценко)
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань: До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики / Упоряд. І. Д. Іванова, І. М. Колодій, М. М. Корнієнко. — Х.: Ранок-НТ, 2012
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань (рівень стандарту). До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики, 2013
Книга вчителя інформатики: Довідково-методичне видання / Упоряд. Н. С. Прокопенко; Т. Г. Проценко.— Харків: Торсінг плюс, 2006.— 272 с.
Видання містить чинні нормативно-правові акти вищих органів влади України, Міністерства освіти і науки України у сфері загальної середньої освіти, що регулюють впровадження державних стандартів освіти; методичне забезпечення; оформлення документів про освіту; організацію навчально-виховного процесу; атестацію педагогічних працівників тощо.
Для вчителів інформатики, студентів педагогічних навчальних закладів, слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти, науково-педагогічних працівників, широкого загалу громадян, які цікавляться питаннями нормативно-правового регулювання середньої освіти в Україні.

Атестація педагогічних працівників

  • Текст Типового положення про атестацію педагогічних працівників зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту № 1473 від 20.12.2011 "Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників".
  • Нова редакція Положення про атестацію педагогічних працівників (грудень 2010р.) завантажити
  • Лист МОН, молоді і спорту від 23.09.2011 № 1/9-727 "Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників"
  • Лист МОН України від 06.01.2011 № 1/9-6 «Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників»
  • Збереження кваліфікаційних категорій при переході з однієї посади на іншу
  • Атестація: запитання і відповіді (сайт МОНМС України)
  • Методика навчання інформатики

    Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 4 ч. /Н.В.Морзе; за ред.акад. М. І. Жалдака.- К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. І : Загальна методика навчання інформатики. -256 с.
    У посібнику висвітлюються загальні питання теорії і методики навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Розкриваються цілі, принципи відбору змісту і методів навчання предмета, дані конкретні рекомендації щодо організації його базового курсу. Призначається учителям загальноосвітніх навчальних закладів. Посібник стане у нагоді також студентам вищих навчальних закладів, які вивчають систематичний курс методики навчання інформатики, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
    (скачати)
    Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 3 ч. /Н.В. Морзе; за ред.М. І. Жалдака. - К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. II: Методика навчання інформаційних технологій. - 287 с: іл.
    У посібнику висвітлюються загальні питання теорії і методики навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Розкриваються цілі, принципи відбору змісту і методів навчання предмета, дані конкретні рекомендації щодо організації його базового курсу. Призначається учителям загальноосвітніх навчальних закладів Посібник стане у нагоді також студентам вищих навчальних закладів, які вивчають систематичний курс методики навчання інформатики, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
    (скачати)
    Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: метод, посібник: у 4 ч./ Н.В.Морзе; за ред. акад. М. І. Жалдака. — К.: Навчальна книга, 2004. Ч. III: Методика навчання основних послуг глобальної мережі Інтернет. — 196 с : іл.
    Посібник містить відомості про створення глобальної мережі Інтернет, принципи її будови, основні ресурси, програмне забезпечення тощо. Дано методичні рекомендації щодо навчання користування послугами Інтернету, правила роботи зі спеціальними сервісними програмами, завдання для самостійного виконання учнями. Призначається вчителям, студентам вищих навчальних закладів, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
    (скачати)
    Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навч. посіб.: у 4 ч. /Н.В.Морзе; за ред. акад. М. І. Жалдака.- К.: Навчальна книга, 2004.-Ч. ІV : Методика навчання основ алгоритмізації та програмування. -368 с.
    Призначається вчителям, студентам вищих навчальних закладів, аспірантам, усім, хто цікавиться організацією і перспективами навчання інформатики у школі.
    (скачати)
  • Нестандартні уроки інформатики

    Aвтор: Мясникова О.К. та ін.
    Мова: Українська, російська
    Формат: .doc
    Розмір: 20,9 МБ
    В збірнику представлений досвід роботи учителів інформатики по проведенню нестандартних уроків інформатики в школах. Це - КВК, ігри, вікторини, ділові ігри, позакласні заходи та інші цікавинки. Качайте та зацікавлюйте своїх учнів вивченням інформатики.
    Скачати