Методині рекомендації що до вивчення інформатики 2016-17
Програма курсу Інформатика для 10-11 класу (оновлена). Рівень стандарту (відповідно до наказу МОН № 826 від 14.07.2016 р.)
Методика навчання інформатики частина 1
Професійне портфоліо вчителя
Сьогодні практикують різні підходи до створення портфоліо учителя. Це може бути портфоліо-сайт, портфоліо-довідник і, найпростіший випадок, - збірка документів, виконаних у Power Point або в Word. Звичайно, це все види електронного портфоліо. Складаючи електронне портфоліо, учитель може справді "розгулятися" –– прикрасити його як душі завгодно, додавши безліч презентацій, аудіо- або відео-файлів. Тут усе залежить від уміння працювати з комп'ютером. Але і від звичайної робочої папки, яку ми повинні при атестації пред'явити атестаційній комісії, учитель теж обійтися не може.
Електронний варіант – це дуже добре, це демонструє, як уміло учитель володіє сучасними технологіями, але паперовий варіант ще, мабуть, довго забути не вдасться. Звісно, ці два варіанти між собою значно перегукуються і повторяють один одного, але який варіант не обереш, все одно потрібно від чогось відштовхуватися, складати план, кістяк портфоліо, а потім наповнювати його результатами своєї роботи.
Переглянувши різні роботи різних вчителів, які викладають різні предмети (слава Інтернету!). В когось побачив щось цікаве і ось тепер пропоную план (ще не саме портфоліо, а тільки його намітки), за яким складатиму свою папку. Отже,
Електронний варіант – це дуже добре, це демонструє, як уміло учитель володіє сучасними технологіями, але паперовий варіант ще, мабуть, довго забути не вдасться. Звісно, ці два варіанти між собою значно перегукуються і повторяють один одного, але який варіант не обереш, все одно потрібно від чогось відштовхуватися, складати план, кістяк портфоліо, а потім наповнювати його результатами своєї роботи.
Переглянувши різні роботи різних вчителів, які викладають різні предмети (слава Інтернету!). В когось побачив щось цікаве і ось тепер пропоную план (ще не саме портфоліо, а тільки його намітки), за яким складатиму свою папку. Отже,
І розділ. Візитна картка. · прізвище, ім'я, по-батькові · предмет, що викладається · стаж роботи · категорія, розряд · педагогічне кредо · назва навчального закладу · система або технологія, в якій працює педагог · грамоти і нагороди | VII розділ. Діагностика якості освітнього процесу · підсумки успішності (результати моніторингу або зрізи знань) · аналіз анкетування (тестування) учнів · результати олімпіад |
ІІ розділ. Освіта · назва учбового закладу, рік закінчення, фах · відомості про проходження курсів підвищення кваліфікації, рік проходження · копія диплому та свідоцтва, що підтверджує проходження курсової перепідготовки | VIII розділ. Інноваційна діяльність · принципи і напрямки роботи · розробка інформаційних ресурсів · створення і супровід сайтів, освітніх веб-проектів |
ІІІ розділ. Дидактичні розробки · авторські програми з предмету або факультативів, гуртків, курсів · елементи педагогічних технологій · конспекти відкритих уроків · вправи і завдання, розроблені педагогом, що отримали суспільне визнання · публікації · дидактичні матеріали | ІХ розділ. Творчий саморозвиток · план по самоосвіті · опрацювання наукової, методичної літератури з певної теми (каталог опрацьованої літератури) · науковий звіт з проблеми дослідження (реферат, доповідь, стаття) · створення та супровід освітніх веб-проектів |
IV розділ. Методична робота · принципи і напрями роботи · робота в методоб'єднаннях, радах, комісіях (виступи) · робота в проблемних творчих групах · співпраця з методичним центром, з інститутом підвищення кваліфікації · здійснення стажування | Х розділ. Творчі навчальні досягнення учнів · участь у Всеукраїнських іграх-конкурсах · творчі роботи учнів |
V розділ. Позаурочна діяльність · принципи і напрямки роботи · предметні тижні · підготовка учнів до конкурсів, олімпіад · організація заходів, що підвищують інтерес до вивчення предмету · організація екскурсій | ХІ розділ. Робота в якості класного керівника · принципи і напрямки роботи · позашкільні заходи · відкриті виховні заходи · підготовка та проведення психолого-педагогічної роботи з батьками вихованців |
VI розділ. Участь педагога у професійних конкурсах · участь в освітянських виставках · конкурси педагогічної майстерності |
Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики (Н.В. Морзе, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, М.О. Войцеховський , Т.Г. Проценко)
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань: До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики / Упоряд. І. Д. Іванова, І. М. Колодій, М. М. Корнієнко. — Х.: Ранок-НТ, 2012
Інформатика. 11 клас: Розв’язання всіх завдань (рівень стандарту). До збірника завдань для державної підсумкової атестації з інформатики, 2013
Малярчук С. М. Основи інформатики у визначеннях, таблицях і схемах
Книга вчителя інформатики: Довідково-методичне видання / Упоряд. Н. С. Прокопенко; Т. Г. Проценко.— Харків: Торсінг плюс, 2006.— 272 с.
Видання містить чинні нормативно-правові акти вищих органів влади України, Міністерства освіти і науки України у сфері загальної середньої освіти, що регулюють впровадження державних стандартів освіти; методичне забезпечення; оформлення документів про освіту; організацію навчально-виховного процесу; атестацію педагогічних працівників тощо.
Для вчителів інформатики, студентів педагогічних навчальних закладів, слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти, науково-педагогічних працівників, широкого загалу громадян, які цікавляться питаннями нормативно-правового регулювання середньої освіти в Україні.
Атестація педагогічних працівників